1. Защо различна фирма от кредитора се свързва с мен за неизплатено задължение?

АC finance е компания специализирана в събиране на просрочени задължения. Нашата задача е съдействие на кредитори за достигане до длъжника му и сключване на споразумение за доброволно погасяване на дълга.
Сътрудничеството между AC finance и кредитора се изразява в сключен договор за събиране на просрочени задължения, който ни позволява действия по събиране чрез: телефонни разговори, уведомителни писма и посещение на адрес.

2. С мен се свърза агенция за събиране на вземания. Какво да правя? Да ги игнорирам ли?

Бездействието е най-лошият избор в подобна ситуация и не е решение на проблема. Ако сте убедени, че претенцията е неоснователна, уведомете ни и ние ще проучим случая. Ако сте наясно, че претенцията е законосъобразна, но не сте в състояние да платите към настоящия момент, също е най-добре да се свържете с нас. В този случай ние ще се опитаме заедно с Вас да намерим подходящото решение. Ако се опитвате да се укривате, това само може да доведе до натрупването на допълнителни утежнения върху дълга Ви, връщане на случая обратно към кредитора с препоръка за съдебно събиране, което в последствие се явява като необратим процес.

3. Какво да правя ако получавам писма или телефонни обаждания за лице което не познавам/ не живее вече на адреса.

В такъв случай уведомете Агенцията или Кредитора. По този начин контактите с Вас ще бъдат преустановени и търсения длъжник ще бъде издирен чрез законоустановените бази данни като ЕСГРАОН, НОИ и пр.

4. Какви методи за събиране прилага Агенцията.

  • Телефонен контакт, в случай че длъжника има актуален телефон и спазва договорените плащания;
  • Уведомително писмо – изпраща се с цел осъществяване на контакт с длъжника, така че да му бъде предоставена възможност за доброволно погасяване.
  • Уведомително писмо до работодател – в случай на неосъществен контакт с длъжника, в случай на несериозност към ангажимента по задължението Ви, работодателя Ви ще бъде уведомен за вашето поведение, както и с мерките който биха били предприети в последствие, след като продължите да не плащате.
  • Посещение на адрес – AC finance има екип от представители в цялата страна, които ще Ви посетят на адрес в случай на неплащане и/или желание за предоставяне на документи. Служителите на AC finance ще ви се легитимират със служебна карта и тяхната задача е договаряне изплащане на задължението.

В случай, че се съмнявате, че това лице е служител на Агенцията, можете да се свържете с нас и да проверите дали лицето е наш служител. За целта е необходимо да ни предоставите негово име и/или служебен номер, изписан върху служебната карта.

5. ТЕРМИНИ

ВЪЗЛОЖЕНО ЗАДЪЛЖЕНИЕ – Този термин се отнася към Договорното споразумение с кредитора. Това е вашият дълг, който е предоставен на Агенцията ни за събиране.

КРЕДИТОР – Физическо или юридическо лице, което е предоставило кредити и/или има несъбрани вземания от длъжник.

ДЛЪЖНИК –  Физическо (или юридическо) лице, което дължи стоки или пари на т.нар. кредитор по силата на договорни отношения.
ДАТА НА ПАДЕЖ: Това е датата, до която трябва да се изплати дадено задължение и обикновено е посочена върху фактурата или погасителния план за плащане. В случай, че не бъде изплатено до тази дата, подобно задължение се счита за просрочено.
Процедура по принудително изпълнение: Това представлява регулиран процес, при който се прилага държавното законодателство с цел гарантиране на възвръщането от страна на кредитора на съответните стоки/пари в случай, че длъжникът не изпълни доброволно поетите си задължения.